Nederlands Shoppable Fashion Content bureau Exposar de eerste ter wereld die nieuwe ‘robot’ videostudio krijgt.

Haarlem, 15 Augustus 2017 – Het in Amsterdam gevestigde eCommerce content bedrijf Exposar heeft een primeur gekregen met de StyleShoots Live: een nieuwe robotfoto- en videomachine die hoge kwaliteit video’s produceert zonder inzet van cameraploeg.

Exposar primeurt met StyleShoots Live

StyleShoots Live is een robot studio die het mogelijk maakt om voor mode en lifestyle- merken hoge kwaliteit foto’s en video to filmen zonder gebruik van camera personeel.

Met slechts een gebruiker kan de robot studio bediend worden met behulp van een bijgeleverde iPad Pro interface, Het StyleShoots Live apparaat genereert kant en klare videoproducties zonder verdere ingewikkelde editing of montage. Alle video’s zijn binnen minuten in te zetten op eCommerce websites of sociale media.

Door het gebruik van de StyleShoots ’smart studio’ kan Exposar tussen de 50 en 150 hoge kwaliteit, volledig gemonteerde video’s en lifestyle foto’s per dag produceren. De mogelijkheden die Exposar nu beschikbaar stelt met de aanschaf van StyleShoots Live hebben al enthousiasme opgewekt bij klanten als Hunkemöller, McGregory, Given en vele andere.

Consumenten willen op authentieke wijze connecten met modemerken. Ze zijn op zoek naar rijke content ervaringen vooral met video, instore, op webwinkels en via hun sociale mediakanalen”, vertelt Norbert Brenninkmeijer, Chief Executive Office of Exposar.

Brenninkmeijer voegt toe: “Onze modemerk klanten zijn op zoek naar manieren om video in te zetten met als doel meerwaarde aan de consument te bieden”.

Als onderdeel van hun groeistrategie heeft Exposar flink geïnvesteerd in technologie om een voorsprong te krijgen op concurrenten binnen Europa. Exposar heeft verder ook een kantoor in Wenen, Oostenrijk.

De samenwerking met StyleShoots biedt ons de mogelijkheid om de meest geavanceerde foto en video creatie technologie in te zetten voor de mode-industrie. Onze klanten eisen creativiteit en snelheid zonder verlies van kwaliteit – iets wat voor ons altijd prioriteit krijgt.

Styleshoot is de enige oplossing die ons helpt dit te garanderen” zegt Brenninkmeijer

Anders Jorgensen, Head of Product at StyleShoot: “We zijn er trots op ‘s werelds allereerste StyleShoot Live Machine te leveren aan zo’n innovatieve en ambitieuze partner als Exposar”.

StyleShoots Live is de meest recente toevoeging aan de reeks van StyleShoot content machine apparaten die de technische rompslomp, evident bij traditionele fotografie en videoproductie, tot een minimum beperkt. De StyleShoots machines zijn reeds ‘featured’ bij internationale pers zoals Engadget, Discovery Channel, Huffington Post en Yahoo! Tech.

Over Exposar
Opgericht in 2010, is Exposar, Nederlands meest innovatieve productfotografie bureau toegewijd aan het creëren van Shoppable Fashion Content die converteert. Door gebruik te maken van de StyleShoots technologie, helpt Exposar modemerken om met product-, en model foto’s en video’s een rijke klant ervaring te creëren.

Voor meer informatie en om en vrijblijvend een (video) testshoot te boeken, kijk op